Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 mooie droom

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
willeke1957

willeke1957


Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 30-06-57
Woonplaats : Den Bosch
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

mooie droom Empty
BerichtOnderwerp: mooie droom   mooie droom Icon_minitimedi 26 maa - 6:31

Ik weet niet precies waar ik dit stukkie mag plaatsen maar ik doe het maar hier.
Ik droomde dat in de spiegel keek en een Anck op mijn keel naar het borstbeen zat...........in mijn huid..........heel duidelijk........
Het voelde heel goed.................Very Happy



Vanuit voor-christelijke tijden is het kruis het symbool voor het kosmisch wezen, dat, eenmaal geboren op aarde, zich in tijd en ruimte (de dwarsbalk) manifesteert.



Het Ankh-kruis is een Oud-Egyptisch levenssymbool. Het oude Egypte is de bakermat van onze beschaving, en zeker ook van de Westerse alternatieve geneeskunde. De oude kennis van de Egyptenaren is in de Griekse, en vooral vanaf de Romeinse tijd voor een groot deel verloren gegaan. Pas in de laatste eeuwen zijn wij deze oude kennis aan het herontdekken.



Als Oud-Egyptisch hiëroglief betekent het Ankh-kruis “leven”, en wijst het op het eeuwige, Goddelijke leven. We kunnen in dit teken ook de bevruchting van de aarde door de Zon (in het oude Egypte “het Goddelijke”) zien. De lus van het kruis stelt dan deze Zon voor. Het is één van de krachtigste amuletten uit Oud-Egypte. Het schenkt leven en geeft levenskracht aan de geïnkarneerde mens, zodat hij zich aan zijn specifieke “hogere” levensdoelen kan wijden.



Dàt is precies wat homeopathische middelen, elk op hun nivo, mogelijk willen maken: de levenskracht versterken, zodat de mens, zo min mogelijk beperkt door allerlei fysieke, psychische of mentale gebreken, zijn leven kan leiden en zich zo kan wijden aan de hogere doelen van zijn bestaan.



De cirkel staat voor heelheid, onverdeeldheid. Zoals u weet behandelen we in de klassieke homeopathie de mens in àl zijn facetten, met al zijn eigen specifieke hoedanigheden, door op de ziekte gelijkende middelen te geven. Voor dat laatste staat dan de (identieke) kleinere cirkel…
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

mooie droom Empty
BerichtOnderwerp: Re: mooie droom   mooie droom Icon_minitimedi 26 maa - 7:40

Jouw dromen zijn in ieder geval vaak leuker dan de mijne, wat moet ik denken van een dikke mandarijn (de vrucht) in een groen trainingspak die me wil laten rennen? LOL.

De Ankh staat toch ook symbool voor het eeuwige leven en de verwekkingskracht?
Terug naar boven Ga naar beneden
willeke1957

willeke1957


Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 30-06-57
Woonplaats : Den Bosch
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

mooie droom Empty
BerichtOnderwerp: Re: mooie droom   mooie droom Icon_minitimedi 26 maa - 8:15

hihihihihihi..een dikke mandarijn....hihihihihihihimooie droom 1010191078
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Gesponsorde inhoud





mooie droom Empty
BerichtOnderwerp: Re: mooie droom   mooie droom Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
mooie droom
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» mooie droom
» ook een mooie site!
» Mooie woorden!
» mooie link
» een mooie site!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Spirituele Onderwerpen :: Algemeen-
Ga naar: