Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Waar "geloof" jij in?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 2:32

Geloof jij in God of zie jij het meer als de Bron, het Al, Kosmische energie?

Ikzelf zie niet echt een God in die hoedanigheid boven in de heme zitten.

Ik geloof meer dat wij allemaal afstammen van de Bron.
En ik denk niet de de Bron allemaal regeltjes verzint om een gelovige geboden op te leggen, zoals andere geloven wel doen.

Dan vraag ik me af wie deze geboden verzint.

Alle gelovigen van een bepaald geloof geloven in een God.
En ieder geloof ziet zijn God als dé God.
En waarom dan zo moeilijk doen als het makkelijk kan Waar "geloof" jij in? Icon_eek
Door de eeuwen heen zijn er oorlogen voortgekomen uit het geloof.
Kijk eens naar Noord-Ierland, de katholieken en de protestanten....volwassen mannen die schoolkinderen bekogelen met tomaten omdat ze door een stuk grondgebied van "hun" moeten lopen.
En daar kan ik dan met mijn pet niet bij Waar "geloof" jij in? Icon_scratch
Zou een God dit goedkeuren, ik denk het niet.

Maar even een noot van mij:
Ik respecteer een ieder die een geloof aanhangt.
Zie deze vragen niet als een persoonlijke aanval.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 4:34

Ik ben zonder geloof opgevoed, heb negatieve ervaringen opgedaan met mensen die wel een geloof aanhingen.

Waar ik wel in geloof is dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen keuzes en daden.
En heb ik iemand onrecht aangedaan, dan is het aan mij om die persoon om vergeving te vragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 5:28

Heel mooi onderwerp HP!

Mooi om eens van gedachten te kunnen wisselen hoe iedereen hier over denkt, lijkt mij
tenminste.

Ik ben ook zonder geloof opgevoed en in de loop der jaren, zeker door mijn spirituele
ontwikkeling, heb  ik eigenlijk alleen maar meer vragen gekregen.

Want.....wie is God eigenlijk?.....is er wel een God.....en door wie en op welke grond en
ervaring is de bijbel opgesteld?

Zelf ben ik van mening dat, gezien de ontwikkeling van de mens eeuwen geleden, de mens
die men voor God aanzag, buitenaards was; bepaalde gave's bezat en/of geholpen werd
door buitenaardsen.

De Sumiriërs noemden immers in hun geschriften al de komst van "de Goden van boven",
niet alleen de Sumiriërs overigens.

In de geschriften van verschillende oude volkeren komen steeds "de Goden van boven" terug
op welke manier dan ook.

Daarbij blijft bij mij de grote twijfel.....wie heeft de Bijbel geschreven.....door de eeuwen heen....
van overlevering op overlevering door monniken met de hand geschreven....

Hoeveel Goden werden er wel niet vereerd voordat deze door het Christendom naar de maan
werden gestuurd......door wie?.....en op grond van wat?......

De Ketters werden gefolterd en op de brandstapel gezet......door wie?.....door God?
Was het een beslissing van God om de mensen die nog als heidenen werden gezien, om die
maar op de brandstapel te gooien, weer een paar ongelovigen minder.

Was het de beslissing van God om, zoals de tirannie van Kardinaal Richelieu gevreesd werd,
de mensen op die manier onder de duim te houden, het Rooms Katholicisme te verspreiden
en als enige Geloof te handhaven, in naam van het Geloof?

Was het de beslissing van God om het Vaticaan te vrijwaren van W.O.II na enkele onder-
tekeningen van verdragen tussen de destijds heersende Paus en Adolf Hitler; en het Vaticaan
op de hoogte was van de Holocaust, "Die Endlösung".......maar niets....helemaal niets hiertegen
deed?

Was het de beslissing van God om zoveel kinderen sexueel te laten misbruiken door Geestelijken?

Wie is God voor wie wij ons moeten verantwoorden op het moment dat we komen te overlijden....?

Wie of wat is die Bron....en wie heeft de Bron gezien.....?


Laatst aangepast door Maire op zo 23 jun - 7:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
conrodray

conrodray


Registratie : 08-11-12
Leeftijd : 62
Geboortedatum : 20-05-61
Woonplaats : schoonhoven
Aantal berichten : 314
Man Stier

Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 7:15

daarom geloof ik niet in een god.
het geloof is iets wat ze verzonnen hebben om het volk er onder te houden je weet wat ze zeggen de kerk houd ze dom en de regering houd ze er onder.
hoe kan men zeggen het is gods wil bij alles wat niet door de beugel kan lekker goedkoop antwoord
Terug naar boven Ga naar beneden
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 10:31

Wauw, wat een goed onderwerp om eens over gedachten te wisselen. Ik geloof ook niet in een god. Ik zal het woord god ook nooit met een hoofdletter schrijven. Verder geloof ik ook niet in een hemel en een hel. De grootste naaistreken die mij zijn geleverd, kwamen van zogenaamde gelovigen die naar de kerk gaan.

"Als het muntje in het kistje klinkt, het zieltje in de hemel springt".

Waar ik wel in geloof: de kracht van de zon en de maan en de overige elementen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 21:22

Ik denk dat het de macht der gewoonte bij mij is, respect waarschijnlijk, opvoeding?

"U" schrijf ik ook altijd nog met een hoofdletter....de "Goden" ook met een hoofdletter.

Alhoewel de Goden dus ook van buitenaardse afkomst zijn en er eigenlijk niets Goddelijks 
aan is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Gast
Gast




Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimezo 23 jun - 22:42

Zijn er wel Goden?
In de Griekse mythologie waren heel veel Goden. Ieder had zo zijn/haar eigen "ding".
Was het dan ook niet om juist de mensen in het gareel te houden op welk vlak dan ook.
Maar ook dit waren verzinsels van mensen. Want als een God "goed" is, waarom had je dan de God van de onderwereld, te weten "Ares"?
De Griekse mythologie boeit me altijd heel erg.
Zo keek ik ook altijd graag naar "Hercules" en "Xena" , daar kwamen de goden altijd in voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
ThreeFingers




Registratie : 02-12-13
Aantal berichten : 38

Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitimedo 5 dec - 6:49

De natuur daar geloof ik in. In het "alles" . Niet in een opperman in de wolken.
De natuur is mooi en meedogenloos. Wij mensen zijn maar een klein deeltje van het "alles". Mieren in een mierenhoop....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Waar "geloof" jij in? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Waar "geloof" jij in?   Waar "geloof" jij in? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Waar "geloof" jij in?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lichtwerkers wáár ook ter wereld
» Hoe weet je nu of het waar is of verbeelding?
» chatavonden leuk.....maar waar is dan de chatbox?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Spirituele Onderwerpen :: Algemeen-
Ga naar: