Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Bonfire is niet meer

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimema 28 okt - 13:09

Onze nationale trots op dressuurgebied is niet meer. Hij mocht 30 jaar worden.

https://www.youtube.com/watch?v=vZAYIzWu7x0
Met deze Kühr waren hij en Anky van Grunsven goed voor goud op de Oplympische Spelen van 2000 in Sidney. (deze opname is overigens niet van de OS)
De bruine ruin genoot ruim elf jaar van zijn pensioen, na een enorm indrukwekkende carriere:


  • Nederlandse kampioenschappen 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-2000: goud

  • Europese kampioenschappen 1991: vijfde individueel, brons in landenwedstrijd
  • Europese kampioenschappen 1995: zilver individueel, zilver in landenwedstrijd
  • Europese kampioenschappen 1997: zilver individueel, zilver in landenwedstrijd
  • Europese kampioenschappen 1999: goud individueel, zilver in landenwedstrijd

  • Wereldbeker 1995, 1996, 1997, 1999, 2000: goud
  • Wereldbeker 1998: zilver

  • Wereldkampioenschappen 1994: goud individueel, zilver in landenwedstrijd
  • Wereldkampioenschappen 1998: zilver individueel, zilver in landenwedstrijd

  • Olympische Zomerspelen 1992: vierde individueel, zilver in landenwedstrijd
  • Olympische Zomerspelen 1996: zilver individueel, zilver in landenwedstrijd
  • Olympische Zomerspelen 2000: goud individueel, zilver in landenwedstrijd

Goeie reis, topper!
Terug naar boven Ga naar beneden
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimema 28 okt - 13:12

Ik heb zonet even een traantje gelaten, toen ik dit nieuws hoorde bij thuiskomst na een vergadering....
Dat zullen veel meer mensen hebben gedaan. Een dier kan een mens zó raken. En zeker ook onze eigen "huis-tuin- en keukendieren. Maar Bonfire was, is een legende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimema 28 okt - 19:56

Ik schrok er ook van.
30 jaar is een mooie leeftijd.
Toen ze Olympisch kampioen werd met Bonfire moest ik echt een traantje wegpinken.
Er is ter wereld geen een duo die zo'n mooie klik hadden als deze twee.
Zelfs Adward Gal en Totilas niet.

En als je Bonfire op stal zag, dan leek hij niet op de Olympisch kampioen, hij was ook vrij klein.
Mijn dochter is er een aantal keren geweest toen ze nog stage liep bij Tim Lips.

Bonfire, BEDANKT !!


Laatst aangepast door HighPriestess op ma 28 okt - 19:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimema 28 okt - 19:56

Paard Bonfire is dood

Bonfire is niet meer  56816710
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimema 28 okt - 20:51

Ahhhh.....ik ben totaal niet bekend met de paardenwereld zoals jullie dat zijn maar
Bonfire was een begrip in Nederland.....Bonfire & Ankie waren gewoon één.


Dankjewel Bonfire....ik wens je een rustige laatste reis.


kaarsje1
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Yara
Co-Admin
Yara


Registratie : 21-11-12
Leeftijd : 47
Geboortedatum : 17-04-77
Woonplaats : NH
Aantal berichten : 920
Vrouw Ram

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimema 28 okt - 22:07

Bonfire is niet meer  Kaarsje_medium
dankjewel Bonnie, heb van je genoten

sterkte aan Anky, Sjef en de grooms die jaren voor je gezorgd hebben

Terug naar boven Ga naar beneden
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 0:54

Leuk dat dit paard (en Anky) ook zelfs zo bekend zijn bij mensen die ver van de paardensport staan.

Bonfire was niet klein te noemen, met zijn 1.72. Prisco, Anky's eerste paard was dat wel, die was tien hele centimeters kleiner.
Toch wel heel mooi, wat een indruk Anky en Bonfire hebben nagelaten sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
Yara
Co-Admin
Yara


Registratie : 21-11-12
Leeftijd : 47
Geboortedatum : 17-04-77
Woonplaats : NH
Aantal berichten : 920
Vrouw Ram

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 1:20

Zeker mooi, wie zegt overigens dat hij klein was? t was een mooi gemiddeld paard om te zien, in zn stal zou je niet zeggen dat het zo'n topsporter was, pas onder het zadel toonde hij, heb hem een keer of 4 in Erp mogen zien en aanraken, mn instructrice had les van Anky.
Terug naar boven Ga naar beneden
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 1:24

HighPriestess dacht dat ie klein was, maar ik denk dat ze hem verwarren met Prisco Wink Geeft verder niks Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 1:41

Mijn dochter heeft hem een paar aantal keren gezien en hij leek vrij klein als je hem zo op stal of in de wei zag staan.
Zo bedoelde ik het eigenlijk.

En wat jij zegt Yara, dat was ook zo.
Dat vertelde mijn dochter me, dat je niet zo zeggen dat het zo'n topsporter was, maar zodra hij zijn kunstjes mocht doen, was het een heel ander paard.

Leuk gegeven dat Anky in feite als de dood is voor paarden.Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Yara
Co-Admin
Yara


Registratie : 21-11-12
Leeftijd : 47
Geboortedatum : 17-04-77
Woonplaats : NH
Aantal berichten : 920
Vrouw Ram

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 1:43

Idd ze is best wel een beetje een bange poeperd, maar vind dat niet zo erg, dan word je tenminste nooit overmoedig en ga je niet overvragen met alle gevolgen van dien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 1:54

Ik weet nog, dat ik Bonfire compleet niet mooi vond Very Happy Tot hij echt aan het werk werd gezet, dan werd hij pas prachtig!
Dat Anky een beetje een bangerd is, is algemeen bekend. Maar dat doet niks af aan haar prestaties :)

Maar toch wel sneu dit, al is hij op een mooie manier oud geworden. Ik ben er dit jaar drie stuks kwijtgeraakt en afscheid moeten nemen is nooit mooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Willow




Registratie : 05-01-13
Aantal berichten : 436

Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitimedi 29 okt - 12:00

Net gelezen dat Bonfire inmiddels is gecremeerd, en zijn as zal worden verstrooid rond de stallen in Erp. Wat een mooi eerbetoon.
Helaas voor de Jan Splinters een dure aangelegenheid.......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bonfire is niet meer  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonfire is niet meer    Bonfire is niet meer  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bonfire is niet meer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kogels niet meer voor de poes.
» Mandarijnen toch niet zo gezond.......
» De hel bestaat niet
» hier word ik niet vrolijk van.........
» De wereld vergaat niet. Of toch?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Off Topic :: Nieuws van de Dag-
Ga naar: