Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Entiteiten (geesten/engelen)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Entiteiten (geesten/engelen) Empty
BerichtOnderwerp: Entiteiten (geesten/engelen)   Entiteiten (geesten/engelen) Icon_minitimeza 10 nov - 5:35


Algemeen

We zien als mensen vaker entiteiten dan we willen erkennen.
Sommigen doen bijvoorbeeld een verschijning af als onzin of denken dat het maar verbeelding is.
Door de huidige maatschappij worden deze verschijnselen ontkend, en deze verklaring van niet
bestaan is doorslaggevender dan de eigen ervaring, terwijl in werkelijkheid de eigen ervaring telt
en niet de ervaring of ideeën van anderen.

Een simpel voorbeeld:

Een echtpaar spreekt met elkaar af dat wanneer een van hen zou overlijden dat die zich zou
vertonen aan de ander.
Een tijd later overlijdt de man, en zijn vrouw blijft achter als weduwe.
Een paar dagen later wordt ze midden in de nacht wakker en gaat recht overeind zitten.
Op de hoek van haar bed zit haar man, te glimlachen.
Ze wrijft haar ogen nog eens uit en kijkt nog eens, maar dan is hij verdwenen.
De vrouw gaat nadenken en komt uit eindelijk tot de conclusie dat het niet werkelijk was en ze
doet het af alsof ze het zich heeft verbeeld.
Waarschijnlijk heeft ze het ontkend vanuit het gevoel dat er zoiets niet bestaat in een samenleving als de hare.
Maar niets is minder waar, het bestaat wel degelijk!


Eigenschappen entiteiten

Meestal licht gekleurd en vaag, maar ook mogelijk uiterst gedetailleerd en in kleur.
De vorm is een gedaante of een gedeelte ervan.


Beschrijving entiteiten

Entiteiten kunnen gezien worden van enerzijds uiterst vaag tot anderzijds erg gedetailleerd.
Ook is het mogelijk dat er slechts een deel van een verschijning wordt gezien, bijvoorbeeld alleen
het hoofd en de schouders eronder.
De vage verschijnselen zijn licht (wittig) van kleur, zoals de witlichte aura / uitstraling.
Deze zijn vooral goed te zien op lichte of witte muren. Zelfs in het donker zijn ze te zien.
Op bepaalde avonden en in bepaalde nachten is hun energie sterker dan anders, ze zijn dan veel beter zichtbaar.

Er zijn verschillende benamingen voor entiteiten; spoken, geesten, zielen.
Ondanks dat de namen voor hetzelfde iets gebruikt worden, denk ik toch dat er verschil in zit.
Er wordt meestal gesproken over 'spoken' wanneer er verschillende keren door mensen een
verschijning is gezien op een bepaalde plaats.
Meestal is hier sprake van in een oud huis, een oude bewoner heeft zich dan niet los kunnen maken van zijn huis.
Het spook is ook zichtbaar voor mensen die normaal geen paranormale dingen zien.

Dan bestaat er nog een verschijning die wel als een persoon aanwezig is, maar geen ziel is.
Deze noem ik een geest.
Deze geeft je een boodschap.
Een voorbeeld hiervan is Vouwe Fortuna, zij staat bekend als de Godin voor het Geluk en het Lot.

Verder bestaat er ook een verschijning van een ziel.
Deze kan terugkomen en een kijkje komen nemen.
Ze staan je bij of willen je wat zeggen.
Het is vaak een familielid of een vriend die over is.
Na verloop van tijd zal deze ziel weer incarneren.


Er zijn drie soorten entiteiten

1) Er zijn entiteiten die na het overlijden niet weggegaan zijn, maar op aarde gebleven zijn en vaak op een vaste plek vast blijven zitten.
(Alleen hier heeft het zin om de entiteit naar het licht te sturen.)
Deze geesten worden ook wel spoken genoemd of aarde gebonden geesten.

2) Er zijn entiteiten die terug komen naar de aarde om te kijken en te helpen van personen.
Dit gebeurt heel vaak, maar meestal heeft niemand het in de gaten.
Er zijn continu erg veel entiteiten aanwezig op de aarde.
Ze laten zich soms maar zelden zien.
Ze hebben ook wel een boodschap.

3) Ook zijn er entiteiten die de mens begeleiden, deze entiteiten worden gidsen genoemd,
waarvan iedereen er twee bij zich heeft.
De een is meestal een overleden familielid uit dit leven.
De ander is meestal een goede vriend(in) die je goed kent uit vorige levens.
Gidsen helpen de mens door bijvoorbeeld het geven van inspiratie en ingevingen.
Je hebt meestal niet je hele leven dezelfde gidsen.
Tijdens het leven verander je nu eenmaal en ga je anders over dingen denken.
Met zulke veranderingen en op andere momenten kan een gids z'n plaats verruilen voor een
andere gids die je beter kan begeleiden.

Verder bestaan er ook nog poltergeist-verschijnselen.
Vele klopgeluiden, meubels die zich uit zichzelf verplaatsen, dingen die omvallen, dingen die
zichzelf verplaatsen, enzovoorts, zijn mogelijkheden van poltergeist-verschijnselen.

Andere gedaante-vormen kunnen bijvoorbeeld ook engelen zijn.
Dit zijn goddelijke wezens die om hulp gevraagd kunnen worden en in geval van nood kunnen
helpen.
Zij zijn bijvoorbeeld aanwezig wanneer een ziel gaat incarneren in het kind in de buik van de
moeder en ze zijn ook aanwezig bij het overlijden.

Daarnaast heeft iedereen ook een beschermengel bij zich die hulp kan bieden in geval van
nood/gevaar.

Engelen kunnen zich ook manifesteren als een stoffelijk persoon, waarna ze in het niets verdwijnen
en ook uit het niets gekomen zijn.
Ook hulp van ongeziene, maar wel voelbare aard kunnen ze geven.
Engelen worden door veel mensen als iets Christelijks gezien, maar dat is niet het geval.
Engelen zijn er voor iedereen!
De Christelijke kerk heeft ze slechts opgenomen in de eigen religie.

Twee aan te raden boeken over engelen zijn:
-Engelen als Levensbegeleiders, Schneider en Pieroth, Uitgeverij Schors Amsterdam, ISBN 906378452X
-Leven met Engelen, Hans Stolp, Uitgeverij Ankh-Hermes Deventer, ISBN 9020282824

Een aan te raden boek dat gaat over het leven na de dood aan gene zijde is:
-Emed, zijn leven aan gene zijde, W.A.H. Mulder-Schalekamp, uitgever: Strengholt, ISBN 9060102118


Laatst aangepast door Maire op za 10 nov - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Entiteiten (geesten/engelen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Entiteiten (geesten/engelen)   Entiteiten (geesten/engelen) Icon_minitimeza 10 nov - 5:36


freya schreef:
Een paar keer heb ik in mijn leven ervaren dat ik letterlijk aangeraakt werd door "iets", waardoor een ongeluk werd voorkomen.
Ik stond eens voor een rood stoplicht als voetganger te wachten om over te steken. Het was op een kruispunt. Enfin het voetgangerslicht sprong op groen en normaliter steek ik dan direkt over. Echter op het moment dat ik dit wilde doen voelde ik een ruk op m'n schouder waardoor ik naar achteren getrokken werd. Verbaasd keek ik om, niemand te zien die zoiets zou doen.
Als ik wèl direkt zou hebben overgestoken had ik onder een bus gelegen die door het rode licht was gescheurd en de hoek omkwam..

Hetzelfde heb ik trouwens intuïtief ooit bij m'n dochter gedaan. We liepen op een rustige zondagmorgen te wandelen in de binnenstad, die uitgestorven was. Kennelijk lag iedereen uit te slapen..M'n dochter liep op straat vlak naast de tramrails, er was toch geen verkeer of iets om voor op te letten.
Ineens zonder nadenken greep ik haar bij haar arm en sleurde haar de stoep op. Ik wist niet waarom. Op hetzelfde moment kwam de tram heel hard de bocht om, Die hadden we niet gezien of gehoord.

En zo zijn er nog meer voorbeelden. Ook plotselinge ingevingen waar ik tegenwoordig goed naar luister zonder me al te veel af te vragen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
 
Entiteiten (geesten/engelen)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Entiteiten op foto's
» Hoe bescherm jij je tegen entiteiten?
» De Engelen..........
» de Engelen..........
» Lieve Engelen............

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Paranormaal :: Entiteiten-
Ga naar: