Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Is angst een (aangeboren) oerinstinct?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Is angst een (aangeboren) oerinstinct? Empty
BerichtOnderwerp: Is angst een (aangeboren) oerinstinct?   Is angst een (aangeboren) oerinstinct? Icon_minitimewo 7 nov - 6:57

Is angst een (aangeboren) oerinstinct of niet?

Op het vorige forum had ik daar ook al een topic over geopend en er kwamen toen hele leuke zienswijze's van de leden.
Ik ben benieuwd hoe jullie er nu over denken.

Ik denk zelf dat angst een instinct is.
Zeker om te overleven en ook om het nageslacht te beschermen heb je een bepaald soort angst nodig om juist dat te herkennen wat bedreigend is.

Als je niet bang bent voor een tijger en je loopt er zo naartoe, dan heb je kans dat je opgegeten wordt.
Zit er dan niet een ingebouwd mechanisme in onze hersens die het seintje "gevaar" afgeeft en dat je dan de angst voor dat dier krijgt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

Is angst een (aangeboren) oerinstinct? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is angst een (aangeboren) oerinstinct?   Is angst een (aangeboren) oerinstinct? Icon_minitimedo 8 nov - 4:23

Ik denk zeker dat we een ingebouwd mechanisme hebben dat het sein gevaar afgeeft wanneer dat nodig is.
(nu ik dit zit te typen en er over nadenk hoor ik boven "boe" roepen, terwijl ik toch echt alleen thuis ben,)
Of en hoe dit mechanisme werkt hangt voor mijn gevoel af van opvoeding, en op latere leeftijd met ervaringen.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Is angst een (aangeboren) oerinstinct?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Spirituele Onderwerpen :: Algemeen-
Ga naar: