Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum

IndexInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

Deel | 

Hoe werkt magie

Go down 
AuteurBericht
muffin05

Registratie : 29-01-14
Aantal berichten : 3

BerichtOnderwerp: Hoe werkt magie   di 25 maa - 11:22

Daar kan ik een heel lang verhaal over beginnen, maar ik ga proberen het zo kort mogelijk te houden (en geloof me, ook dan wordt het al een lang verhaal)

Eerst een heks, wat is dit nou precies en wat doet zij/hij (jaja niet alleen maar dames)
Een heks beoefent hekserij, een natuurreligie. Alles wat ze doet zal ze doen in overeenstemming met de natuur (jaargetijde, maanstand etc.) en de goden en godinnen. Ook probeert een heks alles wat ze doet met pure intenties te doen.
Witte heksen en zwarte heksen bestaan niet (tenzij je over huidskleur praat). Alle magie die beoefend wordt valt onder een ietwat grijs vlak (maar als mensen mij vragen je bent toch wel een witte heks, zeg ik steevast ja hoor!) Waarom is het een grijs vlak? Nou simpel, je loopt te knoeien met de wetten van de natuur, je veranderd het lot, je beinvloed het leven etc. Dit is nooit wit en kan ook nooit wit worden. Dit kan wel met een pure intentie. Een voorbeeldje: Pietje heeft het heel erg moeilijk, zowel op gezondheids vlak als financieel, doordat hij namelijk geen geld meer heeft is hij depressief geraakt. Help ik hem door de depressie weg te halen? Nee, dan heeft ie nog steeds geen geld en zal ie net zo hard weer depressief raken. Dus we gaan voor Pietje een spreuk doen om geld aan te trekken......heeft Pietje dan morgen 1000 euro in zijn portemonnee? Nee ook niet (was het maar waar, dan veranderde ik mijn naam in Pietje). Wel komt geld makkelijker naar Pietje toe, er zal bijvoorbeeld een kwartje in de parkeerautomaat liggen, of iemand bied hem een parkeerkaartje aan waar nog een uur parkeertijd op zit (als Pietje denkt, die 25 cent is voor mij te weinig, of vriendelijk bedankt voor het parkeerkaartje, dan is ie zelf niet zo heel erg handig bezig). Onze intentie was puur, Pietje krijgt meer geld en wordt minder depressief............
Doe je het vanuit een negatief beeld dan ben je tegen alle regels in bezig (de Wicca kent de wet van 3, maar voor heksen gaat die vlieger niet op. Wij krijgen niet alles 3x zo hard terug, is meer een handelen uit wederzijds respect.....wat u niet wil dat u geschied........)
Voorbeeld: Pietje is heel erg rijk, rijd een dikke Mercedes en heeft een kast van een huis......jij wilt dat ook wel, maar je zit in de bijstand en kan net je kleine flatje betalen........Dan kun je een spreuk doen zodat Pietje verliefd op jou wordt.....ideaal, je zit bij Pietje in zijn dikke huis, en omdat jij de Mercedes zo mooi vond heeft ie voor jou ook eentje gekocht........Dit is dus puur eigen gewin.....is Pietje echt verliefd op je? Nee, waarschijnlijk niet. Wordt jij heel erg gelukkig van Pietje, nee waarschijnlijk ook niet.....daar komt ook nog eens bij dat je tegen iemands wil met zijn gevoelens hebt lopen rommelen............op den duur wordt Pietje wakker, knikkert je het huis uit en wil de Mercedes terug.....helaas had je je huurhuisje opgezegd en je uitkering kreeg je ook al niet meer........ Crying or Very sad  Pietje is dood ongelukkig, want hij dacht dat wat jullie hadden "echt" was....

Of nog mooier, uit pure jaloezie proberen iemand alles af te nemen......dit zijn ongeschreven regels, maar dit doe je gewoon niet!
Veel mensen bedrijven magie zonder dat ze het weten (het universum luistert namelijk naar iedereen!)
Kijk maar eens als je iets graag wil dan wijs je met je vinger en zegt oooh die wil ik! Probeer die intentie anders te leggen, wijs met je vinger en zeg oooh, die HEB ik binnenkort.........(mensen kijken je in het begin raar aan, maar dat kun je negeren)
Als iemand erg ziek is, branden veel mensen een kaarsje voor zo iemand, een klein lichtpuntje in de ellende.

Natuurlijk komt er veel meer bij kijken als je voor het "echte" werk gaat, het aanroepen van de windrichtingen, de elementen en de God en de Godin, de juiste middelen (als een spreuk sandelhout olie nodig heeft, probeer dan niet de dennenboom-geur-wc spray, is toch ook een boom?)

En de manier van leven pas je helemaal aan (nou ja helemaal, hoe ver wil je gaan?)
Ik gooi echt wel eens iets op de grond, maar dat is erg zeldzaam. Ik weet dat ik in mijn eentje niet het broeikas effect kan tegenhouden en ook mijn auto rijd lekker op benzine, ik ga niet op de fiets, ik eet rustig een niet biologische koe en een plofbrood van de Aldi koop ik vaker dan een ambachtelijke weet-ik-wat-voor-granen bol van de bakker.

Ook de jaarfeesten vier ik niet altijd (denk er wel altijd even aan) omdat ik het dan simpelweg te druk heb. (tuurlijk steek ik wel even een wierookje en een kaarsje aan, maar uitgebreid een hele dag feesten zit er niet in)

En toch durf ik mijzelf wel een heks te noemen, omdat ik dit gewoon ben (en ik heb overigens ook geen zwart haar of een pukkel op mijn neus.....)

Een heks ben je, dit wordt je niet.
Vaak zit het in de bloedlijn aan moeders kant, of, komt het uit een vorig leven.

(Ik ken verhalen van mensen die 1 boekje van de voordeelboeken winkel kopen en zich dan meteen heks noemen, of voor een godsvermogen een weekend cursus volgen.......)

Ikzelf ben hoge priesteres in de hekserij, hiervoor heb ik wel bijeenkomsten gevolgd (geen cursus, want op een cursus doe je hele andere dingen) Ik ben in de leer gegaan bij een hoge priesteres en dit heeft 4 jaar geduurd. Na een jaar en een dag ben ik door haar ingewijd als priesteres, toen 2 jaar als priesteres door het leven gegaan en toen weer een jaar en een dag in de leer geweest en zo ingewijd tot hoge priesteres.
Ik mag dus mijn kennis overdragen op anderen, en ook mensen inwijden als zij bereid zijn een jaar en een dag in de leer te komen.

Mochten jullie vragen hebben hoor ik ze graag. Ben niet heel vaak hier, maar doe mijn best.

Oh nog even het verschil tussen een Wicca en een heks:
Heks: old age, oude natuurreligie, met invloeden vanuit de middeleeuwen, spreuken, zalven etc. gaan van generatie op generatie, ook is een heks vaak vrij in de dingen die ze beoefend, vaak wat oosterse magie, hier en daar een snufje Wicca (want die ene spreuk werkt toch wel heel erg goed), stukje paranormaal enz.

Wicca: New age, is opgekomen in de jaren 60 ze hebben verschillende clubjes waaronder de Gardnerianen en de Alexandrianen (respectievelijk, door Gerald Gardner en Alex Sanders opgericht) ze leven meer via vastgestelde regels en zelfs wetten.........hier houden ze zich ook echt aan een Wicca die in een coven zit zal ook echt op de kop krijgen als hij of zij buiten het boekje stapt.
Ook doen de wicca`s (althans die ik ken) vaak wat geheimzinniger/mysterieuzer over het wicca zijn......
Terug naar boven Go down
Yara
Co-Admin

Registratie : 21-11-12
Leeftijd : 41
Geboortedatum : 17-04-77
Aantal berichten : 920
Vrouw Ram

BerichtOnderwerp: Re: Hoe werkt magie   wo 26 maa - 2:45

mooi stuk, dankjewel :)
Terug naar boven Go down
Highpriestess

Registratie : 29-11-13
Aantal berichten : 207

BerichtOnderwerp: Re: Hoe werkt magie   do 27 maa - 19:17

Mooi stuk, maar met die spreuken heb ik zelf zo mijn twijfels.
Dat er voor alles een spreuk is, waarom dan niet met ons allen een spreuk uitspreken voor wereldvrede?
Terug naar boven Go down
http://hettrefpunt.goodearths.com/login
willeke1957

Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 60
Geboortedatum : 30-06-57
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

BerichtOnderwerp: Re: Hoe werkt magie   do 27 maa - 20:56

mooi stukje okay ..............ga het vandaag weer eens lezen..........
Terug naar boven Go down
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Hoe werkt magie   

Terug naar boven Go down

Hoe werkt magie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Sjamanisme, wicca, religies en andere culturen :: Hekserij-
Ga naar: