Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 zelfdoding

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
willeke1957

willeke1957


Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 30-06-57
Woonplaats : Den Bosch
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

zelfdoding Empty
BerichtOnderwerp: zelfdoding   zelfdoding Icon_minitimezo 19 jan - 21:30

Ik wil met jullie over gedachten wisselen wat betreft zelfdoding.
Sommige mensen zeggen dat de ziel hier zelf voor de geboorte kan kiezen.
Sommige mensen zeggen dat de ziel dan geen rust kan vinden en blijft dolen.
Sommige mensen zeggen dat de ziel de levenslessen over moet blijven doen totdat ze weer op het punt komen om zich/haarzelf te doden maar dan de keuze maken dit niet te doen en zo verder groeien.

En ik???Ik denk het laatste..............
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

zelfdoding Empty
BerichtOnderwerp: Re: zelfdoding   zelfdoding Icon_minitimema 20 jan - 2:38

Ik weet het Wiileke, je hebt de vraag ook op FB geplaatst en daar is een boeiende discussie
over ontstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
willeke1957

willeke1957


Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 30-06-57
Woonplaats : Den Bosch
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

zelfdoding Empty
BerichtOnderwerp: Re: zelfdoding   zelfdoding Icon_minitimema 20 jan - 5:05

misschien zijn er forumleden die hun gedachten willen ventileren...het onderwerp is boeiend genoeg lijkt mij
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vincentiusdenbosch.nl
willeke1957

willeke1957


Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 30-06-57
Woonplaats : Den Bosch
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

zelfdoding Empty
BerichtOnderwerp: Re: zelfdoding   zelfdoding Icon_minitimewo 29 jan - 6:15

Sinds 2008 stijgt het aantal zelfdodingen jaarlijks met zes procent. Die stijging is volgens deskundigen het gevolg van de economische crisis, al is dat lastig te bewijzen. De documentaire Waarom wil jij dood?, de eerste 3Doc van de makers van EenVandaag, vertelt het verhaal van hulpverleners die proberen te voorkomen dat mensen zelfmoord plegen. 
Eind 2013 is in Venlo de eerste poli suïcidepreventie geopend, speciaal bedoeld voor mensen met zelfmoordplannen.
Marijn Duintjer Tebbens en Channah Durlacher van EenVandaag en cameraman/regisseur Roel van Hees volgen psychiater Chloe en sociaal psychiatrisch verpleegkundigen Geert en Bert tijdens gesprekken met mensen die zo wanhopig zijn dat ze niet meer verder willen leven.
Ook gaan de hulpverleners op huisbezoek om met familie te praten zoals bijvoorbeeld de ouders van een zoon die al diverse pogingen tot zelfmoord heeft gedaan. Waarom wil jij dood? gaat over de worsteling die suïcidale mensen doormaken, over de drijfveren van hulpverleners en over de dilemma’s die zij tijdens  hun werk tegenkomen.
In 2012 maakten 1753 mensen een einde aan hun leven. De verwachting is dat de cijfers voor 2013 hoger zullen zijn. Hoogleraar suïcidepreventie Ad Kerkhof houdt er rekening mee dat dit jaar meer mensen zich van het leven zullen beroven dan in ‘recordjaar’ 1984 (1782).
Psychiater Chloe van de poli suïcidepreventie in Venlo vertelt over de manier waarop ze te werk gaan: “We proberen dusdanig contact te maken zodat mensen weer perspectief kunnen zien. Als je het gevoel krijgt: deze persoon is bereid op dat pad mee te gaan, dan kan je aan de slag. Dat eerste contact -iemand zet weer even dat deurtje naar het leven open- dat is wat je probeert.”
Over het doel van hun werk zijn de hulpverleners duidelijk. Sociaal-psychiatrisch verpleegkundige Bert: “Het mooiste zou zijn dat je door dit werk iemand kan weerhouden. Ik hoop dat we van één, twee en misschien meer mensen kunnen voorkomen dat ze zelfmoord plegen."
De film is een inkijk in wat het voor de hulpverleners en nabestaanden betekent als iemand zelfmoord pleegt. Sociaalpsychiatrisch verpleegkundige Geert: “Je denkt: 'Had ik eerder moeten ingrijpen? Hebben we dingen verkeerd gedaan?'.”
Ten slotte het verhaal van ‘ervaringsdeskundige’ Myrthe van der Meer. Zij schreef het boek PAAZ over haar opname in een psychiatrisch ziekenhuis (niet de poli in Venlo). Zij kampt regelmatig met depressies en vertelt over het verlangen er niet meer te willen zijn. 
Waarom wil jij dood? is de eerste 3Doc van de makers van EenVandaag. Hij is op donderdag 30 januari op Nederland 3 te zien om 21:35.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Gesponsorde inhoud





zelfdoding Empty
BerichtOnderwerp: Re: zelfdoding   zelfdoding Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zelfdoding
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Spirituele Onderwerpen :: Spirituele stellingen-
Ga naar: