Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum

IndexInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

Deel | 

AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Yara
Co-Admin

Registratie : 21-11-12
Leeftijd : 41
Geboortedatum : 17-04-77
Aantal berichten : 920
Vrouw Ram

BerichtOnderwerp: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   vr 29 nov - 23:20

De Nederlandse inlichtingendienst AIVD breekt in op servers van diverse internetfora, waarna ze gegevens van alle gebruikers daarvan verzamelen. Dit gebeurt vaak ten onrechte, omdat van deze mensen niet duidelijk is of zij een bedreiging zijn
Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag op basis van een geheim document dat gelekt is door NSA-klokkenluider Edward Snowden. De AIVD mag op basis van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) alleen gegevens verzamelen van 'staatsgevaarlijke personen of organisaties'.
Malware
Door malware, speciale spionagesoftware, te installeren, sluist de AIVD informatie van een groot aantal gebruikers van internetfora in één keer weg. Daar zitten ook gegevens van willekeurige, onschuldige mensen bij, stelt NRC.
Volgens de Amerikaanse geheime dienst NSA onderzoekt de AIVD of ze de verkregen informatie kunnen combineren met gegevens van sociale media.
Jihadisten
Het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt echter dat jihadisten en andere radicale groepen zich vaak roeren op internetfora. Daarom valt deze methode 'binnen het kader' van de wet. 
Deskundigen plaatsen daar in de krant vraagtekens bij en noemen het 'een ongelooflijke privacyinbreuk'. 

RTL Nieuws

Dus ik zeg, allemaal even zwaaien naar de AIVD en als ik mn pw niet meer weet bel ik hun Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Highpriestess

Registratie : 29-11-13
Aantal berichten : 207

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 0:09

Citaat :

Dus ik zeg, allemaal even zwaaien naar de AIVD en als ik mn pw niet meer weet bel ik hun Wink
Nou, inderdaad.
Eigenlijk is het best wel creepy, het idee dat ze alles van je weten.
http://hettrefpunt.goodearths.com/login
Cindy
Co-Admin

Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 48
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 4:13

brrrl  , sorry kon het zwaaierdje niet vinden.
jack1

Registratie : 28-06-13
Leeftijd : 50
Geboortedatum : 09-08-67
Aantal berichten : 48
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 5:31

met al die complot-theorieën zijn we waarschijnlijk wel erg interessant voor de heren daar in Den Haag. En heren, hebben jullie er wat van opgestoken? Aan het werk dan, en vlug!! brrrl
Cindy
Co-Admin

Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 48
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 5:40

Gelukkig bevinden er zich onder onze leden geen radicalen, tenminste dat denk ik niet.
Of vergis ik me? smile
Highpriestess

Registratie : 29-11-13
Aantal berichten : 207

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 6:37

Cindy schreef:
Gelukkig bevinden er zich onder onze leden geen radicalen, tenminste dat denk ik niet.
Of vergis ik me? smile
affraid
http://hettrefpunt.goodearths.com/login
Maire
Admin

Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 60
Geboortedatum : 03-09-57
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 7:42

Cindy schreef:
Of vergis ik me? smile
Dat gaan we toch ook niet nog eens meemaken hé.....hebben we alles gehad en dan.....

vallen
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
willeke1957

Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 60
Geboortedatum : 30-06-57
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   za 30 nov - 8:27

uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......ppppppppppffffffffffffffffffff    What a Face
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)   

AIVD verzamelt gegevens op internetfora (snowden)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Off Topic :: Nieuws van de Dag-
Ga naar: