Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Het Romeinse Rijk en Pompeï

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimeza 21 sep - 19:05

Dit is een zeer interessante website/blog van een onderzoek naar Pompeï en het Romeinse Rijk.


http://www.romeinspompeii.net/index.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimeza 21 sep - 23:21

Mooi!!

Ik ben er geweest....het is geweldig mooi om te zien.....een paar uur doorheen
lopen slenteren....overal wel even gezeten om allen in me op te nemen.

Je kunt je de chaos, de angst en de dreigende lava niet voorstellen als het er
zo stil is....ik was er eind september, eind van het seizoen.

Hoop er nog eens naar terug te kunnen gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Gast
Gast




Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimeza 21 sep - 23:28

Jeetje, Maire, het lijkt me wel een hele bijzonder ervaring, zeg!
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimeza 21 sep - 23:55

Zó ontzettend mooi is het daar en op de achtergrond zie je de Vesuvius liggen.
Gedeeltes van huizen staan er waar je de wandschilderingen nog kunt zien,
de bakker, de karren sporen in de weg....heel erg bijzonder.

Door Rome heen zijn een aantal parken met ruïnes er in, ik zal het eens opzoeken
en hier de linken plaatsen, schitterend mooi.

Ben destijds 5 weken door een gedeelte van Italië getrokken, van Stresa naar de
Amalfi kust en 5 dagen lopen slenteren door Rome.....het is zó verschrikkelijk mooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Gast
Gast




Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 0:05

Dat lijkt me inderdaad heel erg mooi.
Denk ook wel dat je het Romeinse Imperium nog kunt voelen als je daar doorheen loopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 2:18

Dat is geweldig....dat voel je ook om je heen.

Bij het Forum Romanum in Rome was ik op het podium geklommen waar destijds recht
gesproken werd, het was er heel rustig, heel weinig mensen op dat moment, en ik heb
daar een hele tijd alleen maar zo gezeten, voor me uit zitten kijken en gevoeld.....ik
liep overal aan te voelen en de sfeer proberen te voelen......dan kun je je haast niet 
voorstellen dat dat er al eeuwen zo ligt...bizar gewoon.

In de Tiber, die door Rome stroomt, ligt een eilandje waar op de plek van een vroegere
tempel een kerk is gebouwd, het eiland ligt in de vorm van een schip in de Tiber en was
ooit nog een vluchtplaats om de Pest te ontlopen.

Rome is zo ontzettend mooi alleen moet je de tijd nemen om alles op je gemak te bekijken,
door en overheen slenteren, niet achter toeristengroepen aanhollen maar gewoon op jezelf
een route bepalen.

Overal kom je herinneringen tegen uit het oude Romeinse Rijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Villa d"Este   Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 2:29

Eén van de meest schitterende parken in Rome, gewoon ergens een straatje in lopen,
een deur door.....en dan dit........Villa d'Este......je weet niet wat je overkomt....


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcRKG91cf_kxhcPGXRaND8hs4W2t87NyDvL1G3g80_Ue-YnlS-YZ


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcQtB4cEbAcizbpX7WHpM47G2gLZTM-C-3Csw03KH4Pcz2rPOil2mw




Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcQFbCwsuEX6Ooi4E6TqTQjp8nJxVvzg9Dbub4F7SjOmpEu_QxNQAw


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcSp6PcX87b_JRigooTpUqZB5P1pY5IZktGnI_bQpoGa1iz3-3_M


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcSf2zVRf1d64oyXm6HKVKLQODPYnzy6HoaEFJLb1RxYxgZuBuovlw


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcSJiBEdTO2_R4JX5s-dTO-M4K5x5AovvFuBHM1scQlm2nPUshpyZA


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcSaUuuNSsKM7ZUDW9Tg9yFqQux-odK6cw3H3bEJtvgC6qIrZTHs


Het Romeinse Rijk en Pompeï  Images?q=tbn:ANd9GcTqTIgebLLddFhQNGq8wwWWCopO-4vQ40rSRKpQiwOGUF_pkwmJ
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Gast
Gast




Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 18:44

Rome.....misschien eens leuk voor een meeting smile Met ons allen op ontdekkingsreis naar Rome voor een lang weekend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 21:12

Ohhhhhhh.......een heel lang weekend.....met elkaar daar rond slenteren........(zucht)


Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 21:52

Kunnen we daar niet een sponsor voor zoeken? smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitimezo 22 sep - 23:03

Ik ga vast nadenken daar over......


smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Gesponsorde inhoud





Het Romeinse Rijk en Pompeï  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Romeinse Rijk en Pompeï    Het Romeinse Rijk en Pompeï  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het Romeinse Rijk en Pompeï
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Sjamanisme, wicca, religies en andere culturen :: Archeologie-
Ga naar: