Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum

IndexInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

Deel | 

De hel bestaat niet

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Snowhawk

Registratie : 04-11-12
Leeftijd : 49
Geboortedatum : 14-08-68
Aantal berichten : 306
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: De hel bestaat niet   ma 5 nov - 7:53

Maire schreef:

Eindelijk een bisschop waar ik het helemaal mee eens ben, die durft te zeggen dat de
Kerk de verhalen over de hel zelf heeft bedacht.....

...............................

De hemel en de hel, allemaal zijn we met die begrippen opgegroeid en dan is het laatste wat je verwacht een bisschop die zegt dat de kerk de hel zelf heeft bedacht.
Maar…. de kerk zou de kerk niet zijn als het daar geen hele goede reden voor had.

John Shelby “Jack” Spong is een gepensioneerde Amerikaanse bisschop van de Episcopaalse kerk. Hij was voorheen bisschop van Newark.

Wat Spong zegt is het ongeveer volgende:

“Ik geloof er niet in dat er een hel bestaat, maar wel leven na de dood. Ik denk dat dit helemaal niets te maken heeft met het principe van beloningen of straffen. Religie is altijd een “control business” geweest en dat is iets wat mensen niet echt begrijpen. Het is een schuldgevoel producerende “control business”.

En als je een hemel maakt waar mensen naartoe gaan die “goed” geweest zijn en je hebt een hel waar mensen gestraft worden die “slecht” zijn geweest dan heb daarmee controle over mensen. Dus creëerde men deze vurige plaats, die de kerk hoger heeft opgestookt dan wie dan ook, en daarna pasten ze het woord 'hel' heel letterlijk toe want “they scared the hell out of people”, ze maakten mensen doodsbang. Dat is een onderdeel van de controletactiek.

De kerk heeft inderdaad de hel bedacht. Zij willen niet dat mensen opgroeien tot volwassenen omdat je die niet onder controle kunt houden. Als er gesproken wordt over “wedergeboorte” dan is dat ook onzin want dan ben je daarna nog steeds als een kind.

Mensen moeten niet opnieuw geboren willen worden, zij zouden volwassen moeten worden en hun eigen verantwoordelijkheid nemen, voor zichzelf, de mensen om hen heen en de wereld in zijn geheel. Iedere kerk en iedere religie denkt en zegt dat die van hun de beste is omdat….. Het idee dat de waarheid van God kan worden gehouden in welke religie, leerstelling of boek dan ook is onvoorstelbaar.

God is niet Christelijk noch Joods, Moslim, Hindoe of enige andere versie die er te vinden is van een godsdienst. Het zijn allemaal menselijke systemen, door ons gecreëerd.

Het leven is een fantastische ervaring en ik denk dat God zich door ons zal ontvouwen via ons bewustzijn en niet als een soort vaderfiguur in de hemel”.

[size=85]Bron: Niburu[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://snowhawkscall.nl
Snowhawk

Registratie : 04-11-12
Leeftijd : 49
Geboortedatum : 14-08-68
Aantal berichten : 306
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: Re: De hel bestaat niet   ma 5 nov - 8:00

Highpriestess schreef:
God is niet Christelijk noch Joods, Moslim, Hindoe of enige andere versie die er te vinden is van een godsdienst. Het zijn allemaal menselijke systemen, door ons gecreëerd.

Amen!

gast schreef:
God is universeel

Maire schreef:
Ik vind het een openbaring dat iemand van de Kerk dit openbaar maakt.

Er zit vast nog veel meer wat niet naar buiten mag komen,
dit is nog maar een heel klein tipje.

gast schreef:
alle troep komt eruit.............is niet meer tegen te houden!!!

Highpriestess schreef:
Door de eeuwen heen heeft de Kerk het volk in toom kunnen houden door de mensen te laten geloven de hel en verdoemenis.
Nu komt de ware aard van de Kerk naar boven.

Kijk maar eens wat voor beerputten de laatste tijd open zijn gegaan.
Zo "heilig" zijn ze dus niet.
Het zijn met recht "schijnheiligen"

gast schreef:
mee eens!

Maire schreef:
Het is één en al beerput wat dat betreft.....ik ben heel lang bezig
geweest met het Vaticaan en de Illuminati.....nog steeds eigenlijk
maar wat minder actief.

Als je daarop steeds verder gaat zoeken dan kom je allerlei
rottigheid tegen.

gast schreef:
inderdaat , het zal nog wel wat duren voor alles uitkomt
ze hebben al lang genoeg de mensen bang gemaakt
ik denk dat wij zelf de hel hier op aarde teweeg brengen
door ons toedoen , weet niet of jullie dat aanvaarden
maar zo voel ik dat
als wij niemand veroordelen maar hen liefde en licht sturen
denk ik wel dat het (misschien ) na lange tijd de hel zal verdwijnen
zolang wij er zelf in geloven zal het ons zelf parten spelen
dus lieverds , stuur naar overal ter wereld heel veel licht en warmte
en brand voor hen regelmatig een kaarsje
ook aan hen die de hel op aarde veroorzaken
ooit zullen zij die liefde en licht in hun hart ontvangen
al is het er maar ééntje die het voelt , hij of zij kan het doorgeven
dank zij de liefde en warmte en zuiver licht dat wij met zijn alle sturen 3
stuur jullie allen heel veel licht en warmte en liefde
ook naar gans de wereld , doen jullie mee ??????

snowhawk schreef:
Tja, dat is natuurlijk ook wel terug te vinden in de kerkgeschiedenis.

Eerst was er niets, dan alleen leven na de dood. Iedereen leefde er op los, God vergaf alles.

Dat beviel de kerk niet, dus werd de hel uitgevonden. In eerste instantie hielp het, tot mensen bemerkten dat het onmogelijk was om aan alle voorschriften van de kerk te voldoen. Tja en als je dan toch naar de hel moest, kon je maar beter maken dat je lol had, dus iedereen leefde er weer op los.

De kerk, alweer niet blij, bedacht dat men dan de zonden kon afkopen. Ook dat hielp even. Tot men bedacht dat je er dan gewoon op los kon leven en dan zo met enige regelmaat je zonden afkocht bij de kerk.

Tenslotte bedacht de kerk daarom het vagevuur. Door op tijd zonden af te kopen en te biechten, kwam je niet gelijk in de hel terecht, maar in het vagevuur. Ving de kerk twee vliegen in een klap: de nabestaanden hield de kerk zo ook binnen, want die konden dan weer de tijd in het vagevuur van de overledenen verkorten door geld te doneren aan de kerk, door kaarsjes te branden (waarvoor natuurlijk ook moest worden betaald), ect.

Highpriestess schreef:
Nou inderdaad, biechten.
Denk dat ze ook wel in hun biechtstoelen zaten te gniffelen, de heren pastoor.

Wat is het geloof dan in feite een poppenkast

Maire schreef:
Absoluut!

Ik heb respect voor eenieder die wel gelovig en kerkelijk is, zet hier
alleen mijn mening hierover neer.

Als je de hele geschiedenis na gaat en als ik daarbij alle channel gesprekken
neem die ik de afgelopen jaren hierover heb gehad dan is dat hele geloof
een grote farce....zieltjes winnen en de kerk kas spekken...

Als je de bijbel neemt....van overlevering op overlevering.....wie heeft de
Bijbel geschreven...????

Wie is daadwerkelijk getuige geweest van al die gebeurtenissen?

Wie heeft al die regels bepaald?

http://snowhawkscall.nl
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De hel bestaat niet   wo 7 nov - 4:22

En overlevering op overlevering door de decennia heen.
Jeetje, hoe vaak maakt men van de mug wel geen olifant, dus woe weet hoeveel procent er van het echt verhaal nog over is.

Ik heb een cliente en zij kent de bijbel helemaal uit haar hoofd.
Je moet hem alleen goed interpreteren, zegt ze.
Zo staat er echt in de bijbel te lezen dat zelfmoord geen zonde is en dat het zelfs goedgekeurd wordt in de bijbel.
En zo heeft ze meerdere dingen uit de bijbel anders geïnterpreteerd en dan kijk je er toch anders tegen aan.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De hel bestaat niet   

De hel bestaat niet
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Sjamanisme, wicca, religies en andere culturen :: Cultuur, Geschiedenis & Religie-
Ga naar: