Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum

IndexInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

Deel | 

Rauw!

Ga naar beneden 

Rauw voedsel
Ja, rauw voedsel is toch gezond.
25%
 25% [ 1 ]
Nee, kan toch nooit gezond zijn.
25%
 25% [ 1 ]
Anders, nl................
50%
 50% [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 4

AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Rauw!   do 20 dec - 19:53

Wat vinden jullie van het feit dat een 15-jarige jongen alleen maar rauw voedsel krijgt?
Als ik zo zag is zijn moeder nogal overheersend en ze legt hem bij voorbaat al dingen in de mond.
Ventje heeft totaal geen eigen mening want moeder ratelt maar door waarom gekookt en bewerkt voedsel zo slecht is en bla bla bla.
De jongen zieter ook niet echt vrolijk uit en zegt bijna niets, maar dat doet moeder wel, die hersenspoelt dat ventje helemaal.
Een kinderarts stelde al vast dat hij ondervoed is.

Nu mag iedereen zelf hun eigen leven inrichten en bepalen wat men eet.
Maar tot hoever mag een moeder gaan?
Mag het ten koste gaan van de gezondheid van een kind?

Het lijkt mij niet gezond dat je alles maar rauw eet.
Sommige produkten zijn ongekookt zelfs vergif, zoals aardappelen (dat zullen ze wel niet rauw eten).

De jongen is nu ondergedoken uit angst dat hij uit huis geplaatst wordt.
Is het wel de jongen zelf of is het de moeder die de jongen heeft laten onderduiken?
Heb er zo mijn vraagtekens over.
Nu stond er in de krant ook een artikel over een gezin uit Roosendaal wat na de feestdagen ook helemaal over gaat stappen op rauw, een gezin met een dochter van 4 en een zoon van 7.
Ze gaan zelfs verhuizen naar Australië om in een commune te gaan wonen waar ook alles rauw gegeten wordt en wat is Australië al meer gemeengoed is als hier in Nederland.

Snap best wel dat men hier alles maar moet koken en zo, maar er zijn wel grenzen met alles rauw te eten, lijkt me.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy
Co-Admin

Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 49
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: Re: Rauw!   do 20 dec - 22:49

Voor mijn gevoel is voedsel dat zo onbewerkt mogelijk is wel heel gezond, dus geen geraffineerde suiker, geen witmeel etc.
Maar alles rauw, lijkt me niet heel gezond.
En ja, dat die jongen in alles zijn moeder napraat is logisch, hij is immers al een aantal niet naar school geweest en heeft op deze manier ook niet kunnen proeven van het leven buiten het gezin. Hoe kan hij een zelfstandige verantwoordelijke volwassene worden als hij dat allemaal moet missen.

Alleen het feit dat zijn moeder hem niet naar school laten gaan zou al reden genoeg moeten zijn om hem uit huis te plaatsen.
conrodray

Registratie : 08-11-12
Leeftijd : 57
Geboortedatum : 20-05-61
Aantal berichten : 314
Man Stier

BerichtOnderwerp: Re: Rauw!   vr 21 dec - 0:43

er zit verschil tussen vaak junkfood eten en veel snoepen onze normale kost is best gezond iemand in de winter veel buiten is heeft juist vet nodig tegen de kou dat verbrand die persoon wel weer.
dat die moeder er op zou letten dat haar kind niet teveel junkfood eet en snoept is een ander verhaal dat is de taak van iedere ouder,dit mens is het spoor kwijt net als bij kerst we eten vaak te rijk op deze dagen dat gaat er wel weer af daarna,het leven moet geen kwelling worden je moet ook plezier hebben.

dat het kind niet naar school gaat is al te zot voor woorden het hoord met leeftijdgenoten om te gaan.
ben ben cindy eens dat het kind uit huis geplaatst zou moeten worden,omdat hij nu een vreemd beeld krijgt hoe het werkelijk werkt in een gezin.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rauw!   vr 21 dec - 1:51

Dat is zeker zo.
Hij krijgt totaal niet mee hoe het in de wereld aan toe gaat.
Hij wordt geindoctrineerd door zijn moeder, dus hij weet niet beter.
Eens zal hij toch onder moeders vleugels vandaan komen en dan!!!

Als je de moeder ziet dan zet ik mijn vraagtekens erbij of al dat rauwe eten nu echt wel zo gezond is, ze ziet er in ieder geval niet gezond uit en ze is broodmager.

Het is al erg genoeg dat er ook moeders zijn die hun kinderen alleen maar junkfood voorzetten.
Maar deze kinderen hebben wel een normaal sociaal leven.
En vaak wordt er dan wel op een gegeven moment aan de bel getrokken door schoolartsen en consultatie buro's.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Rauw!   

Rauw!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Off Topic :: Nieuws van de Dag-
Ga naar: