Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Astraal reizen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 19 nov - 8:22


Astraal reizen Astraal1


Astraal reizen is een andere naam voor Uittredingen, maar dan uittredingen in een ver gevorderd
stadium.
Een andere naam voor uittreding is dan weer astrale projectie, waarbij het dubbellichaam uit het
stoffelijke lichaam treedt.
Daar begint men dus mee alvorens de astrale reizen aan te pakken.

In tegenstelling tot astrale projectie, is astraal reizen, iets meer dan gewoonweg eventjes uit jouw
lichaam stappen.
Astraal reizen, betekent, zoals de naam het zelf zegt: reizen in de Astrale Wereld.
Zeer veel mensen geloven daar niet in maar het is niet omdat een blinde geen kleuren ziet dat
kleuren niet bestaan.
Een sterke uitspraak en tegelijkertijd: een dooddoener, daar blijven we ons van bewust.
Zo kan men zeggen: "Het is niet omdat jij nog geen groene marsmannetjes hebt gezien, dat ze niet
bestaan."

Bestaan astrale reizen?
We moeten eerlijk blijven: er is geen mens die het écht weet.
We moeten dus voortgaan op wat anderen schrijven.

Het uittredingsproces gaat gepaard met diverse fysieke en astrale sensaties, zoals het horen van
suizingen en knallen, een tintelend, los gevoel in het lichaam, erotische prikkeling van de chakra's,
enzovoorts.
In deze zin kunnen we astraal reizen, als uittredingsverschijnsel, linken met de verhalen die aan
bijna-doodervaringen (BDE's) worden toegeschreven.

Ook gebruikers van bepaalde hallucinogene middelen, de zwaardere dan wel, melden eveneens ervaringen van uittreding tijdens hun trip.

Eén van de pioniers op gebied van astrale projectie is Robert Monroe (1915-1995).
Hij was een succesvolle en veelzijdige zakenman, die op middelbare leeftijd geconfronteerd werd met
het fenomeen 'uittreding' en er nog succesvoller mee werd.

Op een nacht -een nacht, zoals iedere andere nacht-, waarbij hij naast zijn vrouw in bed lag, merkte
hij plotseling dat hij tegen het plafond was aangedrukt en perplex naar beneden staarde waar hij
twee mensen zag liggen.
Het kostte hem even om te realiseren dat het zijn vrouw en hijzelf waren.
Zijn eerste reactie was: "Help, ik ga dood!".
Daarop dook hij in een flits terug zijn lichaam in.
Het fenomeen bleef zich aandienen en nadat hij beetje bij beetje zijn angst ervoor kon overwinnen,
en hij vervolgens -na vele experimenten- enige controle over het verschijnsel kon uitoefenen, maakte
hij er een beroep van.
Hij verrichtte in de jaren daarop als het ware het voorwerk voor meer acceptatie in de hele wereld
door het schrijven van boeken over zijn uittredingen, het oprichten van een instituut en het zo
wetenschappelijk mogelijk onderzoeken van het verschijnsel.
Tenslotte kon Monroe een soort routine opzetten om uittreding bij andere mensen op te roepen
-hoewel dit lang niet bij iedereen werkte- die hij vervolgens, via werkgroepen en cursussen, aan de
buitenwereld introduceerde.

In 1983 verscheen het boek 'Out on a LImb' van de hand van actrice Shirley Mclaine (1934), enkele
jaren later gevolgd door een TV-film met gelijkaardige titel.
Daarin konden we haar 'astrale reis' aanschouwen en nog een paar andere, misschien
ongeloofwaardige dingen, waarvan ze daarna zelf beweerde dat het zich nooit heeft voorgedaan,
maar wel in het verhaal paste.

Astraal reizen 38826


De twee links op YouTube zijn echt waar de moeite waard!






Wat zegt de 'wetenschap'?... Indien uittredingen niet bestaan, wat dan wel?

Hoewel zij, die een uittreding ervaren hebben er vaak van overtuigd zijn dat hun ervaring 'echt' is,
bestaat er geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs dat ze ook daadwerkelijk plaatsvinden.
Sommige wetenschappers veronderstellen dat het gaat om een bijkomend verschijnsel van een
verstoorde temporalekwabfunctie in de hersenen.

Ook slaapverlamming geldt als een mogelijke wetenschappelijke verklaring voor het fenomeen.
Deze slaapstoornis gaat vaak gepaard met realistische hallucinaties, waarbij men soms het gevoel
heeft het lichaam te verlaten.
Ook de andere fysieke sensaties die men ervaart tijdens een uittreding (suizingen, tintelingen,
vibraties, enzovoorts), komen sterk overeen met de hallucinaties die zich bij slaapverlamming kunnen
voordoen.

Door elektrische prikkeling van de gyrus angularis blijkt het mogelijk om gevoelens van uitreding op
te wekken.
In 2004 ontdekte een Zwitserse onderzoeksgroep dit bij toeval, toen ze epilepsiepatiënten
elektroden hadden geïmplanteerd in hun zoektocht naar de oorzaak van epilepsie.
Later onderzoek bevestigde deze waarneming.

Zo werd in november 2007 ook de hersenactiviteit in kaart gebracht tijdens een op deze wijze
kunstmatig opgewekte 'out-of-body experience'.
De verklaring is momenteel dat buitenlichamelijke gewaarwording ontstaat wanneer onze hersenen
er niet langer in slagen om onze zelfwaarneming, tastzin, gezichtsvermogen en evenwichtszin met
elkaar te integreren.
Mensen die wel in het astrale lichaam geloven, zeggen dan vaak dat men met de hersenen een soort
van poort maakt en dat slechts het door de poort lopen de eigenlijke uittreding is.

Het blijkt ook mogelijk om de gevoelens van uittreding in een experiment kunstmatig op te wekken in
gezonde proefpersonen door verandering van het visueel perspectief.
Op het internet vindt je er veel over.
Door mensen, die beweerden een uittreding gehad te hebben tijdens een operatie, werden tekens
en objecten -die zodanig aangebracht waren dat zij vanaf de vloer niet zichtbaar waren- tot op
heden in geen enkel geval waargenomen; dit, ondanks het feit dat men beschreef wat men van
bovenaf allemaal waarnam.
Hieruit kan eventueel de conclusie getrokken worden dat daadwerkelijke uittreding niet plaatsvond.

Dan hebben we nog lucide dromen, die dromen zijn waarbij de dromer zich bewust is van het feit dat
hij droomt.
Luciditeit begint meestal midden in een gewone droom als de dromer zich ineens realiseert dat zijn
ervaringen niet echt zijn, meestal nadat er iets onmogelijks of ongebruikelijks gebeurt, zoals in een
vliegdroom, bijvoorbeeld.
Bij een hoge mate van luciditeit heeft de dromer in de gaten dat de gebeurtenissen zich in zijn hoofd
afspelen, dat er geen echt gevaar dreigt, dat hij in werkelijkheid in bed ligt en ieder moment wakker
kan worden.
Bij een lage mate van luciditeit is de dromer zich bewust genoeg om de gebeurtenissen te sturen,
maar onvoldoende om zich te realiseren dat ze niet echt zijn.

Lucide dromen blijven de dromer beter bij dan andere soorten dromen, zelfs beter dan nachtmerries,
maar valdromen herinnert een mens zich beter.
In 1981 publiceerde LaBerge een studie waaruit bleek dat mensen tijdens hun droom via
oogsignalen aan konden geven dat ze lucide waren.
De oogsignalen en hersengolven werden via elektrodes geregistreerd, en sindsdien is lucide dromen
een wetenschappelijk geaccepteerd verschijnsel.
Er zijn veel onduidelijkheden over lucide dromen, net zoals er over het normale droomproces ook nog
veel vragen onbeantwoord zijn.

Het is in eerste instantie belangrijk je dromen te herinneren, anders weet je niet of je al dan niet een
lucide droom gehad hebt.
Een goede manier om de droomherinnering te verbeteren, is het bijhouden van een dromenboek:
een boek waarin men zo veel mogelijk dromen of delen ervan noteert.
Het is belangrijk om dit boek naast het bed te laten liggen, omdat de herinnering meestal snel weer
verdwijnt na het wakker worden.
Het helpt om na het ontwaken even de ogen te sluiten, stil te blijven liggen en zo veel mogelijk
droomherinneringen naar boven te halen.



Bron: o.a. Earthwatcher, Wereldgeheimen, Wikipedia, Youtube

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Ajâda

Ajâda


Registratie : 20-03-13
Leeftijd : 65
Geboortedatum : 14-03-59
Aantal berichten : 18
Vrouw Vissen

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimewo 20 maa - 23:06

Ken je ook het verschijnsel ziele reizen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 16 sep - 5:01

Citaat :
Ook slaapverlamming geldt als een mogelijke wetenschappelijke verklaring voor het fenomeen.
Deze slaapstoornis gaat vaak gepaard met realistische hallucinaties, waarbij men soms het gevoel
heeft het lichaam te verlaten.
Ook de andere fysieke sensaties die men ervaart tijdens een uittreding (suizingen, tintelingen,
vibraties, enzovoorts), komen sterk overeen met de hallucinaties die zich bij slaapverlamming kunnen
voordoen.
Ik heb een aantal keren een slaapverlamming meegemaakt, maar dat ging toch heel anders dan hier beschreven staat.
Ik was wel bij bewustzijn, maar mijn lichaam nog niet.
Kon met geen mogelijkheid mijn ogen openkrijgen en kon ook praktisch niet bewegen.
Best wel een angstig gevoel.
Want je komt uit een enge droom waar je zo snel mogelijk uit wilt, maar dat lukt dan gewoonweg niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 16 sep - 8:45

Een slaapverlamming heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me heel erg angstig.
 Je bent bij bewustzijn, wakker......maar niets werkt.....je schrikt je lam.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 16 sep - 8:53

Ajâda schreef:
Ken je ook het verschijnsel ziele reizen?
Heb hier geen antwoord op gegeven zie ik nu; excuses!!


Nee, ik ken het verschijnsel Zielereizen niet maar ik heb er wel iets iets over opgezocht om het
te verduidelijken.



Zielenreizen: contact met je innerlijk
Steeds meer mensen worden zich bewust dat er meer tussen hemel en aarde is dan “het aardse” alleen. Het zielenreizen vormt hierin een hoofdstuk apart. Alhoewel het voor velen zweverig overkomt wordt het steeds meer mensen duidelijk dat er ook zoiets bestaat als reizen naar binnen toe, waarbij contact wordt gemaakt met je eigen innerlijk. De ziel, die de ware essentie is van wat jij werkelijk bent.


Reizen door middel van observatie
Het mooie van het reizen met de ziel is dat je niet blijft steken in je gedachten; het denken, dat continu maar door gaat, want bij het werkelijke contact met de ziel vallen gedachten, die grotendeels door het ego worden gevormd weg. Door middel van zielenreizen is het mogelijk vanuit jezelf te observeren zonder een oordeel te vormen over wat je ziet, voelt, of doorkrijgt. Het is een soort objectief waarnemen waardoor bij enige oefening er meer en meer zuivere beelden gaan doorkomen van een wonderbaarlijke, maar wel degelijk bestaande zielenwereld, waarin wij allen leven, maar dan in een andere dimensie.

Wat gebeurt er in de zielenwereld?
Vanuit deze dimensie van de zielenwereld kan er vanalles gebeuren, er kan bijvoorbeeld contact worden gelegd met andere zielen aan gene zijde, vaak zullen dit gidsen zijn, die je helpen en steunen in je proces. Vaak zal de ziel groeien in spiritueel opzicht en zich bewegen naar ascentie toe doordat men meer en meer doordrongen wordt van de ware goddelijke kern in onszelf. De ziel handelt in de zielenwereld volkomen harmonieus, en zij doet min of meer automatisch wat zij zou moeten doen. De handelingen die gebeuren zijn dan ook vrijwel niet te sturen, omdat zij geregeld wordt vanuit "de bron".

In de zielenwereld worden vaak geschenken ontvangen, of worden voorwerpen geruild van de ene naar de andere ziel. Ook zal bij iedere ziel een element overheersen die vaak wordt aangegeven door de kleur; groen voor aarde, blauw voor water, geel voor lucht of rood voor vuur.

De ziel en het dagelijkse leven
De ziel wil en omvat zoveel meer dan dat waar wij op aarde meestal mij bezig zijn; werken, eten, boodschappen doen, etc. Door middel van zielenreizen zal het stap voor stap duidelijker worden wat het is waarvoor de ziel hier op aarde is geïncarneerd. Het zielendoel zal duidelijker in beeld komen, door een bewust contact met de eigen ziel in de zielenwereld.

Het zielenreizen omvat dan ook een bijzondere manier van concentratie en meditatie die innerlijk is gericht, waarbij het noodzakelijk is dat gedachten “stilvallen” en er innerlijk niet geoordeeld wordt. Voor veel mensen zal dit wellicht als hocus pocus klinken, maar het is wel degelijk mogelijk als men zich ervoor inzet, en men zoals gezegd onbevooroordeeld blijft.
Omdat de ziel de ware kern van je eigen wezen is, is het belangrijk hier van tijd tot tijd bewust aandacht aan te schenken in deze sneltreinrit die het leven soms is. Sta even stil, en richt je op het innerlijk van je wezen, omdat zij alle kennis en wijsheden die jij nodig hebt voorhanden heeft.



Bron: InfoNu.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 16 sep - 9:00

Ik heb laatst een gesprek gehad met iemand die het hier over had.
Om zover te kunnen zijn is het van belang dat je kunt mediteren, "meditatie is de basis van
spiritualiteit"......wanneer je dat kunt, kun je zelfs in gesprek met je vader of moeder aan
GZ.....ik viel bijna van mn stoel, alles wat hij vertelde verslond ik bijna.

Verschrikkelijk interessant vind ik dat en geweldig wanneer je dat kunt.

Alleen vind ik mediteren vreselijk moeilijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
conrodray

conrodray


Registratie : 08-11-12
Leeftijd : 62
Geboortedatum : 20-05-61
Woonplaats : schoonhoven
Aantal berichten : 314
Man Stier

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 16 sep - 11:33

Maire schreef:
Een slaapverlamming heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me heel erg angstig.
 Je bent bij bewustzijn, wakker......maar niets werkt.....je schrikt je lam.
nee maire ik heb het ook je schrikt er niet van het kan ook een heerlijk gevoel geven zo heerlijk dat je niet wakker wil worden
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitimema 16 sep - 18:00

Nou, ik ben het niet helemaal met je eens Raymond, de eerste keren dat slaapverlamming mij overkwam was ik verschrikkelijk angstig, zelfs dagen nadien nog.
Temeer omdat ik niet wist wat het was, het voelde voor mij alsof er een entiteit, die bij leven niet zo vriendelijk tegen mij was geweest, in mijn lichaam wilde kruipen.
Ik kijk er nu nog steeds niet naar uit om weer een aanval van slaapverlamming te kringen.

Mss. omdat ik het heel moeilijk vind me over te moeten geven, en jij daar minder moeite mee hebt, en het derhalve wel aangenaam vindt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Astraal reizen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Astraal reizen   Astraal reizen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Astraal reizen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Ascensie, de Nieuwe Tijd, Lichtwerk & Lichtwerkers :: Bewustzijn-
Ga naar: