Spiritueel Wakker
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum
 
IndexLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

 

 Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimevr 9 nov - 6:34

Ik zat een tijd geleden het programma "Is it real" op Discovery Channel te kijken en dat ging over menselijke zelfontbranding.
Het is bizar dat mensen voor een gedeelte opbranden en dat de rest van het huis intakt is.

Geloven jullie dat een menselijk lichaam spontaan kan ontbranden?

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Combust

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Combustion1
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimevr 9 nov - 8:08

Die verhalen kan ik me nog herinneren uit de jaren 70, op de basisschool.
Angstaanjagend gewoon.
Of het echt kan, geen idee, daarvoor is mijn kennis van chemie te klein.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimevr 9 nov - 8:35

Het bizarre is dat alleen het lichaam dan gedeeltelijk verbrandt is en alles daaromheen niet, bijv, een stoel.
Een stoel zou dan toch in feite ook in vlammen op moeten gaan.

Terug naar boven Ga naar beneden
Cindy
Co-Admin
Cindy


Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 54
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimezo 11 nov - 8:34

Op dit moment neig ik ernaar te zeggen dat spontane menselijke zelfontbranding niet mogelijk is, er zou toch iets van een vonk bij moeten komen.
Vannacht (gaap) beetje gezocht op internet naar ontbrandingstemperaturen van verschillende stoffen, gecombineerd met wat er al allemaal onderzocht is door anderen, kom ik tot de voorlopige conclusie dat het niet mogelijk is.

Voor zover ik heb kunnen vinden is er maar 1 geval door de lijkschouwer bestempeld als spontane menselijke zelfontbranding, ergens in Schotland of Ierland.

Waarom alleen het lichaam gedeeltelijk verbrand, en niet de stoel of de rest van de kamer?
Kwam zelf niet verder dan opstijgende warmte en vlammen, niet neerwaarts gericht, door de methaangassen uit de darmen en het vet uit de buik, zullen de vlammen wel omhoog gaan. Embarassed

Nu snap ik meteen waarom ik scheikunde ooit heel snel uit mijn examenpakket heb gegooid.

Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratie : 03-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 03-09-57
Woonplaats : Prov. Utrecht
Aantal berichten : 2279
Vrouw Maagd

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimezo 11 nov - 8:49



Ik weet hier niets van, wel vaker over gehoord maar niet echt gevallen daarvan
gezien of gelezen.

Vind het wel een heel mooi nieuw onderwerp om verder in te gaan zoeken.


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ayumi-coaching-counseling.nl/
astro




Registratie : 16-02-13
Aantal berichten : 23

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimedi 21 mei - 2:17

Het lijkt me niet dat dit kan. Er was ooit ook een keer een verhaal dat iemand in brand was gevlogen omdat zij zat te bellen met haar gsm aan haar oor terwijl de accu aan het opladen was. Ik meen dat ook dat een zg "broodje aap verhaal"was.
Terug naar boven Ga naar beneden
willeke1957

willeke1957


Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 66
Geboortedatum : 30-06-57
Woonplaats : Den Bosch
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitimedi 21 mei - 9:03

eeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkZelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- 2699404744
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Gesponsorde inhoud





Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--   Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's-- Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zelfontbranding!--Topic bevat schokkende foto's--
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Paranormaal :: Onverklaarbaar-
Ga naar: