Spiritueel Wakker

Spiritueel en paranormaal forum

IndexInloggenRegistreren
DIT FORUM IS GESLOTEN!! * * (gezien het feit dat er geen mogelijkheid is om het forum op slot te zetten maar alleen definitief te verwijderen, heeft het alleen nog een functie als data bank * *

Deel | 

De 9 karmische lessen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: De 9 karmische lessen   vr 9 nov - 6:25

Zo heeft ieder mens zijn eigen Karmische lessen te leren.
Karmische lessen zijn situaties en ervaringen die we tot nu toe geweigerd hebben het hoofd te bieden of waarop we verkeerd hebben gereageerd.
Een les wordt karmisch als we hebben gefaald.
En dat komt jammer genoeg erg vaak voor.

Ikzelf denk dat je sommige lessen niet kunt leren in één leven.
Dus daar heb je meerdere levens voor nodig.
En net zoals dat je misschien 2 of meer lessen in één leven kunt leren.
Dat is mijn visie op de karmische lessen.

Dus hier komen de 9 Karmische lessen:

Les 1
Leer wat onafhankelijkheid is en ga het nemen van beslissingen niet uit de weg. Door te grote voorzichtigheid loop je het gevaar aanwezige gave's en mogelijkheden ongebruikt te laten liggen. Leer je eigen verantwoordelijkheden en overwin je angsten voor het onbekende.

Les 2
Leer samen te werken met anderen. Probeer je tact te ontwikkelen en leer rekening te houden met de gevoelens van anderen.

Les 3
Leer jezelf te uiten en probeer je los te maken uit je eigen, kleine beschermde wereldje. je hebt de neiging contacten met anderen uit de weg te gaan.
Ontwikkel je eigen persoonlijkheid.

Les 4
Je zult in dit leven moeten leren dat niets voor niets gaat. Je hebt de neiging om gauw het bijltje erbij neer te gooien. Dwing jezelf tot zelfdiscipline. Leer dat het om de kwaliteit van het leven gaat en niet om de kwantiteit.

Les 5
Je hebt de neiging weg te vluchten voor de problemen van het leven. Leer begrip op te brengen voor je medemensen. Kweek bij jezelf sociaal gedrag aan. Probeer in zoveel mogelijk verschillende situaties te komen en trek daar lering uit.

Les 6
Leer verantwoordelijkheden te dragen. Leer dat sommige mensen jou nodig kunnen hebben en sta ze bij als ze in nood verkeren. Leer om te gaan met verdriet en tegenspoed. Neem jezelf voor dat waar je aan begint ook af maakt.

Les 7
Kernwoord bij les 7 : het overwinnen van angsten.
Angst om kwaad te doen t.o.v. een hogere macht. Angst om naar buiten te gaan, angst voor het donker enz. enz. Ontdek dat vele angsten opgeruimd kunnen worden door ze aktief te lijf te gaan. Leer ontdekken dat vele angsten in jezelf ontstaan. Maak regelmatig een grondige zelfanalyse.

Les 8
Je hebt de neiging beslissingen uit de weg te gaan, problemen te laten oplossen door anderen. Je hebt een hekel aan gezag. Leer accepteren dat je niet overal de beste in kunt zijn.
Leer om te gaan met materiele zaken. Materieel bezit is een middel en nooit een levensdoel.

Les 9
Leer om te gaan met je emoties en gevoelens, ook met die van andere mensen. Zorg ervoor dat je jezelf emotioneel gezien niet afsluit.
Leer onbevangen met je partner om te gaan.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De 9 karmische lessen   di 17 sep - 3:52

HighPriestess schreef:
Zo heeft ieder mens zijn eigen Karmische lessen te leren.
Karmische lessen zijn situaties en ervaringen die we tot nu toe geweigerd hebben het hoofd te bieden of waarop we verkeerd hebben gereageerd.
Een les wordt karmisch als we hebben gefaald.
En dat komt jammer genoeg erg vaak voor.

Ikzelf denk dat je sommige lessen niet kunt leren in één leven.
Dus daar heb je meerdere levens voor nodig.
En net zoals dat je misschien 2 of meer lessen in één leven kunt leren.
Dat is mijn visie op de karmische lessen.

Dus hier komen de 9 Karmische lessen:

Les 1
Leer wat onafhankelijkheid is en ga het nemen van beslissingen niet uit de weg. Door te grote voorzichtigheid loop je het gevaar aanwezige gave's en mogelijkheden ongebruikt te laten liggen. Leer je eigen verantwoordelijkheden en overwin je angsten voor het onbekende.
Al redelijk onder de knie

Les 2
Leer samen te werken met anderen. Probeer je tact te ontwikkelen en leer rekening te houden met de gevoelens van anderen.
Geleerd!

Les 3
Leer jezelf te uiten en probeer je los te maken uit je eigen, kleine beschermde wereldje. je hebt de neiging contacten met anderen uit de weg te gaan.
Ontwikkel je eigen persoonlijkheid.
Geleerd!

Les 4
Je zult in dit leven moeten leren dat niets voor niets gaat. Je hebt de neiging om gauw het bijltje erbij neer te gooien. Dwing jezelf tot zelfdiscipline. Leer dat het om de kwaliteit van het leven gaat en niet om de kwantiteit.
Valt niet altijd mee.

Les 5
Je hebt de neiging weg te vluchten voor de problemen van het leven. Leer begrip op te brengen voor je medemensen. Kweek bij jezelf sociaal gedrag aan. Probeer in zoveel mogelijk verschillende situaties te komen en trek daar lering uit.
Geleerd!

Les 6
Leer verantwoordelijkheden te dragen. Leer dat sommige mensen jou nodig kunnen hebben en sta ze bij als ze in nood verkeren. Leer om te gaan met verdriet en tegenspoed. Neem jezelf voor dat waar je aan begint ook af maakt.
Geleerd, behalve de laatste zin nog niet helemaal.

Les 7
Kernwoord bij les 7 : het overwinnen van angsten.
Angst om kwaad te doen t.o.v. een hogere macht. Angst om naar buiten te gaan, angst voor het donker enz. enz. Ontdek dat vele angsten opgeruimd kunnen worden door ze aktief te lijf te gaan. Leer ontdekken dat vele angsten in jezelf ontstaan. Maak regelmatig een grondige zelfanalyse.
Geleerd!

Les 8
Je hebt de neiging beslissingen uit de weg te gaan, problemen te laten oplossen door anderen. Je hebt een hekel aan gezag. Leer accepteren dat je niet overal de beste in kunt zijn.
Leer om te gaan met materiele zaken. Materieel bezit is een middel en nooit een levensdoel.
Tja!

Les 9
Leer om te gaan met je emoties en gevoelens, ook met die van andere mensen. Zorg ervoor dat je jezelf emotioneel gezien niet afsluit.
Leer onbevangen met je partner om te gaan.
Redelijk onder de knie.
Terug naar boven Go down
Cindy
Co-Admin

Registratie : 05-11-12
Leeftijd : 48
Geboortedatum : 06-08-69
Aantal berichten : 935
Vrouw Leeuw

BerichtOnderwerp: Re: De 9 karmische lessen   di 17 sep - 4:05

Zo te zien ben jij al flink gevorderd met je karmische lessen Highpriestess!

Les 1 half
Les 2 nog niet helemaal
Les 3 heel hard mee bezig
Les 4 half
Les 5 hard mee bezig
Les 6 geleerd
Les 7 driekwart
Les 8 geleerd
Les 9 drie kwart
Terug naar boven Go down
willeke1957

Registratie : 06-11-12
Leeftijd : 60
Geboortedatum : 30-06-57
Aantal berichten : 703
Vrouw Kreeft

BerichtOnderwerp: Re: De 9 karmische lessen   di 17 sep - 4:45

vooral les 9 springt er bij mij uit.Ik heb ,doordat ik weleens van het ene uiterste in het andere val,mijzelf en soms ook anderen pijn gedaan.......................
Terug naar boven Go down
http://www.vincentiusdenbosch.nl
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De 9 karmische lessen   za 21 sep - 9:45

Interessant topic!
Veel herkenbaarheid: allemaal zie ik terug in mijn leven.Bij mij onder andere les 7: ben bezig mijn angsten te overwinnen (ik confronteer mezelf bewust), heb er al 1 overwonnen nu nog de rest (in samenhang met les 1)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De 9 karmische lessen   za 21 sep - 18:44

Het is inderdaad ook mooi om te zien dat er tussen bepaalde lessen toch een soort van samenhang is.
Denk dan ook dat je bepaalde lessen tegelijk leert.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De 9 karmische lessen   

Terug naar boven Go down

De 9 karmische lessen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spiritueel Wakker :: Spirituele Onderwerpen :: Reincarnatie-
Ga naar: